Köp resa
Tidtabell
Hamn
Linje (valfri riktning)

Ta bussen till Tallink Siljas färjor i Värtahamnen

Vi erbjuder turer mellan Cityterminalen och Värtahamnen med fyra avgångar per dag i båda riktningar. Avgångarna är anpassade efter färjornas avgångs- och ankomsttider. För att se aktuella avgångstider, vänligen använd sökmotorn.

Vi erbjuder också turer mellan Värtahamnen och Djurgården med stopp vid Nordiska muséet/Junibacken och Skansen. Under högsäsong (juni, juli, augusti) och skollov avgår Djurgårdsturen 2 gånger per dag, i övrigt en gång per dag. För att se aktuella avgångstider, vänligen använd sökmotorn.

Tallink Silja Värtahamnen-Stockholm City

Biljettyp App/webbpris Ord. pris
Enkel Vuxen 60 kr 60 kr
Tur & Retur Vuxen 110 kr 110 kr
Enkel Ungdom 40 kr 40 kr
Tur & Retur Ungdom 70 kr 70 kr

Ungdomsbiljett gäller för personer från 6 till och med 17 år. Två barn t.o.m. 5 år reser utan kostnad tillsammans med fullt betalande vuxen. Reser en vuxen med fler än två barn betalas ungdomsbiljett (6-17 år) från och med barn nummer tre. Ingen pensionärs- eller studentrabatt.

Tallink Silja Värtahamnen-Djurgården

Biljettyp App/webbpris Ord. pris
Enkel Vuxen 60 kr 60 kr
Tur & Retur Vuxen 110 kr 110 kr
Enkel Ungdom 40 kr 40 kr
Tur & Retur Ungdom 70 kr 70 kr

Ungdomsbiljett gäller för personer från 6 till och med 17 år. Två barn t.o.m. 5 år reser utan kostnad tillsammans med fullt betalande vuxen. Reser en vuxen med fler än två barn betalas ungdomsbiljett (6-17 år) från och med barn nummer tre. Ingen pensionärs- eller studentrabatt.

Priser från och med 2 januari 2018:

Vuxen Tur & Retur: 110 kr
Ungdom Tur & Retur: 70 kr

Vi ser gärna att du köpt biljett i förväg för att underlätta ombordstigning på bussen.


Flygbussarnas biljettkassa i Cityterminalen

Båtbussbiljetter till Stadsgården köper du i Flygbussarnas biljettkassa på Cityterminalen. Biljettkassan är öppen måndag-söndag 03:15-19:30, lördag till 19:00. Vi accepterar betalning i svenska kronor.


Biljettautomat i Cityterminalen

Automater finns vid gate 2, 3 och 5.


Ombord på båten

Båtarnas biljettkassa/Information


Ombord på bussen

Köp ombord på bussen är möjligt enbart med betalkort, kontanter accepteras ej.


Via sms

Sms-biljett köps genom att skicka ett sms med en av koderna nedan till 722 12. Siffrorna i koden motsvarar priset för biljetten.


SMS-koder Värtahamnen

Typ av biljett

 

Tur & retur

 

Enkel

 

Vuxen (ink. 2 barn t.o.m. 5 år)

 

HVCTR100
(HVCTR110 fr.o.m. 2 jan 2018)

 

HVC60

 

Ungdom (6 t.o.m. 17 år)

 

RVCTR60
(RVCTR70 fr.o.m. 2 jan 2018) 

 

RVC40

 

 

 

 

 

 

 


OBS!
För att kunna köpa sms-biljett behöver du vara i Sverige och ha ett privatabonnemang som tillåter betaltjänster hos Telia, Telenor, Tele2 eller Tre, alternativt ha ett registrerat kontantkort hos Tre eller Comviq. Företagsabonnemang måste registreras hos WyWallet för att köp skall kunna genomföras.

För mer information kontakta WyWallet på 0771 22 50 50, kundtjanst@wywallet.se eller besök WyWallet.se. Så fort du skickat sms:et får du tillbaka sms-biljetten från Flygbussarna. Biljetten är giltig från att du får den och tre månader framåt. När du kliver ombord på bussen visar du bara upp telefonen med sms:et.

  • Stockholm City
  • Tallink Silja Värtahamnen
  • Djurgården
  • Nordiska Muséet
  • Tallink Silja Värtahamnen

Biljetter – Resors giltighet och användning


Jag vill resa i motsatt riktning än vad som står på min biljett. Måste jag avboka min biljett och köpa en ny?

Alla våra biljetter är giltiga i valfri riktning på linjen som valts, så det går alldeles utmärkt för dig att använda biljetten du redan har.

För linjen mellan Cityterminalen och Nynäshamn krävs att biljetten gäller för den aktuella riktningen. Dessa biljetter köps enklast i samband med att du bokar din båtbiljett. I mån av plats kan du köpa biljetten på bussen, men passagerare som köpt biljettten på förhand har förtur på bussen. Detta för att vi ska ha en chans att få fram så många bussar som behövs.


Jag har köpt flera resor samtidigt och har de nu på en och samma E-biljett. Kan jag använda resorna vid olika tillfällen?

Ja, det kan du. Våra E-biljetter kan innehålla flera resor. Informera föraren hur många resor som ska dras från din E-biljett när du reser, sedan finns resterande resor kvar och är giltiga inom giltighetstiden och i valfri riktning på linjen.

Om bara en resa ska dras från din E-biljett, säg det till föraren så att inte fler resor dras av misstag. Du använder alltså samma E-biljett/streckkod så länge det finns resor kvar på den.


Kan min vän resa på min biljett istället för mig?

Ja, alla Båtbussarnas biljetter är opersonliga. Du kan till exempel vidarebefordra SMS-biljetter och E-biljetter. Gäller endast biljetter köpta direkt av Båtbussarna på www.batbussarna.se, i Flygbussarnas biljettkassa på Cityterminalen, i någon av våra automater eller ombord på bussen.



Tidtabell


Varför får jag ingen träff på min tidtabellssökning?

Förmodligen ligger ditt sökdatum långt fram i tiden och vår nuvarande tidtabell går ut innan dess. Vi lägger alltid ut nya tidtabeller minst två veckor innan de gamla går ut. Om du gör din sökning tidigast två veckor innan din avresa kommer du alltid att få träff. Det står även i en blå ruta i sökmotorn hur långt du kan söka för tillfället.


Varför kan jag inte köpa biljetter till och från Nynäshamn på Båtbussarnas webbplats?

För resan till och från Nynäshamn bokar du enklast biljetten till Båtbussarna i samband med att du bokar båtbiljetten. På så sätt kan vi få fram antalet bussar som krävs så att alla som vill kan får följa med.

 

Problem vid biljettköp


Jag har köpt biljett i appen, men inte fått något kvitto?

Titta i din inkorg för skräppost. Ibland hamnar kvittot som skickas ut där. Om det inte ligger där kan du mejla info@flygbussarna.se så skickar vi ut ett nytt kvitto till din mejl.

 

Biljett – Återbetalning


Kan jag få min oanvända biljett återbetald?

Påbörjade biljetter återlöses ej (returbiljett där en resa nyttjats).

Outnyttjade biljetter köpta via webben, appen eller som sms återlöses inom giltighetstiden (3 månader).

Outnyttjade biljetter köpta i kassan, via en automat eller återförsäljare återlöses mot en administrativ avgift på 20% av biljettpriset.

Har biljettens giltighetstid passerat då den inkommer till kundtjänst kan den ej återlösas.

Reklamationsärenden skall vara kundtjänst tillhanda senast 30 dagar efter att resan skett.


Mina sidor


Hur gör jag när jag ska byta mitt kontokort?

Har du ett nytt bankkort så behöver du bara genomföra ett köp med ditt nya kort. Du kommer då att få frågan om du vill spara det nya kortet och då ersätter det nya kortet det gamla kortet automatiskt. Vill du ta bort ett kort helt och hållet kan du gå in på Mina uppgifter på webbplatsen eller på Min profil i appen och välja att ta bort kortet.

 

Resa med barn


Kan jag resa med ett spädbarn?

Barn i alla åldrar är välkomna att resa med Båtbussarna i vuxet sällskap. Vi erbjuder sittkuddar för barn över 3 år. Du är självklart välkommen att ta med ett eget babyskydd för spädbarn, alla våra bussar är utrustade med säkerhetsbälten att spänna fast babyskyddet med. Det går även bra för dig att resa med barnet i knät men då skall endast du vara fastspänd.