Logga in-funktion förenklar köpet på webbplatsen

2017-06-29 00:47

Under 2017 fick Flygbussarnas webbplats uppdaterad design och nya smidiga funktioner. Nu får Båtbussarnas nya webbplats samma funktionalitet. Målet är att förenkla för kunden genom hela kundresan, från det första besöket på webbplatsen, till biljettköpet och validering av biljetten i bussen.

En av funktionerna är inloggningsfunktionen, som låter kunden skapa ett konto och logga in i samband med sitt köp av biljett. Kunden kan därefter få information om alla sina biljettköp på ”Mina sidor”.

– Inne på Mina sidor kan våra kunder få information om sina köpta biljetter, som till exempel hur många resor som finns kvar på en biljett och hur länge biljetten är giltig. Det går också att skriva ut ett kvitto i efterhand, förklarar Erika Westman, digital projektledare på Merresor.

En annan funktion är möjligheten att spara ett kontokort för att förenkla köpet ytterligare. Kunden behöver då inte fylla i sina kortuppgifter på nytt vid varje köp. Kortuppgifterna lagras säkert hos Dibs – Flygbussarnas partner för betallösningar.

– Vi arbetar kontinuerligt för att förenkla och förbättra för våra kunder, på alla plan. Vi hoppas att de nya funktionerna på vår webbplats ska göra både nya och återkommande kunder glada och nöjda. Vi kan också lova fler smarta funktioner i framtiden, avslöjar Erika Westman.   

Visa alla nyheter