Tickets
Timetable
Harbour
Route

Take the bus to the Tallink Silja ferries in Värtahamnen

We offer rides between Cityterminalen and Värtahamnen with 4 departures each day in both directions. The departures are adapted to the departures and arrivals of the ferries. To see departure times, please use our search engine by clicking on "Timetable".

We also offer rides between Värtahamnen and Djurgården with stops at Nordiska muséet/Junibacken and Skansen. During high season (June, July, August) and school holidays, we have 2 departures to Djurgården daily. To see departure times please use our search engine by clicking on "Timetable".

Tallink Silja Värtahamnen-Stockholm City

Ticket type App/Online price Full price
Adult, single 60 SEK 60 SEK
Adult, round trip 110 SEK 110 SEK
Youth, single 40 SEK 40 SEK
Youth, round trip 70 SEK 70 SEK

Youth tickets are valid for people from age 6 to 11 (inclusive). Two children up to 5 years travel free of charge with a full fare paying adult. If one adult travel with more than 2 children, youth price is payed (6-11 years) from child number 3. No student- or senior-discount.

Tallink Silja Värtahamnen-Djurgården

Ticket type App/Online price Full price
Adult, single 60 SEK 60 SEK
Adult, round trip 110 SEK 110 SEK
Youth, single 40 SEK 40 SEK
Youth, round trip 70 SEK 70 SEK

Youth tickets are valid for people from age 6 to 11 (inclusive). Two children up to 5 years travel free of charge with a full fare paying adult. If one adult travel with more than 2 children, youth price is payed (6-11 years) from child number 3. No student- or senior-discount.

Please buy your ticket in advance to make the boarding quicker.


Flygbussarna's ticket desk in Cityterminalen

The ticket office is open daily 03:15-19:30, except for Saturday (03:15-19:00). We accept credit card and cash (Swedish currency only).


Ticket machine in Cityterminalen

You can find ticket machines at Gate 2, 3 & 5.


On board the boat

In Tallink Silja's ticket office.


On board the bus

Only credit card, no cash is accepted.

  • Stockholm City
  • Tallink Silja Värtahamnen
  • Djurgården
  • Nordiska Muséet
  • Tallink Silja Värtahamnen

Biljetter – Resors giltighet och användning


Jag vill resa i motsatt riktning än vad som står på min biljett. Måste jag avboka min biljett och köpa en ny?

Alla våra biljetter är giltiga i valfri riktning på linjen som valts, så det går alldeles utmärkt för dig att använda biljetten du redan har.

För linjen mellan Cityterminalen och Nynäshamn krävs att biljetten gäller för den aktuella riktningen. Dessa biljetter köps enklast i samband med att du bokar din båtbiljett. I mån av plats kan du köpa biljetten på bussen, men passagerare som köpt biljettten på förhand har förtur på bussen. Detta för att vi ska ha en chans att få fram så många bussar som behövs.


Jag har köpt flera resor samtidigt och har de nu på en och samma E-biljett. Kan jag använda resorna vid olika tillfällen?

Ja, det kan du. Våra E-biljetter kan innehålla flera resor. Informera föraren hur många resor som ska dras från din E-biljett när du reser, sedan finns resterande resor kvar och är giltiga inom giltighetstiden och i valfri riktning på linjen.

Om bara en resa ska dras från din E-biljett, säg det till föraren så att inte fler resor dras av misstag. Du använder alltså samma E-biljett/streckkod så länge det finns resor kvar på den.


Kan min vän resa på min biljett istället för mig?

Ja, alla Båtbussarnas biljetter är opersonliga. Du kan till exempel vidarebefordra SMS-biljetter och E-biljetter. Gäller endast biljetter köpta direkt av Båtbussarna på www.batbussarna.se, i Flygbussarnas biljettkassa på Cityterminalen, i någon av våra automater eller ombord på bussen.



Tidtabell


Varför får jag ingen träff på min tidtabellssökning?

Förmodligen ligger ditt sökdatum långt fram i tiden och vår nuvarande tidtabell går ut innan dess. Vi lägger alltid ut nya tidtabeller minst två veckor innan de gamla går ut. Om du gör din sökning tidigast två veckor innan din avresa kommer du alltid att få träff. Det står även i en blå ruta i sökmotorn hur långt du kan söka för tillfället.


Varför kan jag inte köpa biljetter till och från Nynäshamn på Båtbussarnas webbplats?

För resan till och från Nynäshamn bokar du enklast biljetten till Båtbussarna i samband med att du bokar båtbiljetten. På så sätt kan vi få fram antalet bussar som krävs så att alla som vill kan får följa med.

 

Problem vid biljettköp


Jag har köpt biljett i appen, men inte fått något kvitto?

Titta i din inkorg för skräppost. Ibland hamnar kvittot som skickas ut där. Om det inte ligger där kan du mejla info@flygbussarna.se så skickar vi ut ett nytt kvitto till din mejl.

 

Biljett – Återbetalning


Kan jag få min oanvända biljett återbetald?

Påbörjade biljetter återlöses ej (returbiljett där en resa nyttjats).

Outnyttjade biljetter köpta via webben, appen eller som sms återlöses inom giltighetstiden (3 månader).

Outnyttjade biljetter köpta i kassan, via en automat eller återförsäljare återlöses mot en administrativ avgift på 20% av biljettpriset.

Har biljettens giltighetstid passerat då den inkommer till kundtjänst kan den ej återlösas.

Reklamationsärenden skall vara kundtjänst tillhanda senast 30 dagar efter att resan skett.


Mina sidor


Hur gör jag när jag ska byta mitt kontokort?

Har du ett nytt bankkort så behöver du bara genomföra ett köp med ditt nya kort. Du kommer då att få frågan om du vill spara det nya kortet och då ersätter det nya kortet det gamla kortet automatiskt. Vill du ta bort ett kort helt och hållet kan du gå in på Mina uppgifter på webbplatsen eller på Min profil i appen och välja att ta bort kortet.

 

Resa med barn


Kan jag resa med ett spädbarn?

Barn i alla åldrar är välkomna att resa med Båtbussarna i vuxet sällskap. Vi erbjuder sittkuddar för barn över 3 år. Du är självklart välkommen att ta med ett eget babyskydd för spädbarn, alla våra bussar är utrustade med säkerhetsbälten att spänna fast babyskyddet med. Det går även bra för dig att resa med barnet i knät men då skall endast du vara fastspänd.