Tidtabell
Från
Till
Destination Gotland

Res med Båtbussarna till Destination Gotlands båtar i Nynäshamn

Vi erbjuder transfer till och från Destination Gotland-båtarna i Nynäshamn. Åk direkt från Cityterminalen i centrala Stockholm tlll färjeterminalen i Nynäshamn. Våra bussar är anpassade efter Destination Gotlands samtliga färjeavgångar och ankomster.

Vi rekommenderar att du köper din bussbiljett i samband med att du köper din båtbiljett på Destination Gotlands webbplats.

Stockholm – Nynäshamn

Direktbussar avgår från Stockholm, Cityterminalen 1 timme och 45 minuter före färjans avgång från Nynäshamn. Köp din biljett i Flygbussarnas kassa på Cityterminalen eller i samband med att du köper din båtbiljett på Destination Gotlands webbplats.


Nynäshamn – Stockholm

Buss avgår ca 15 minuter efter färjans ankomst. Restiden med buss är cirka 50 minuter vid normaltrafik. Bussen från Nynäshamn stannar även vid Gullmarsplan/Globen för avstigning. Passagerare som saknar förköpt biljett reser i mån av plats sträckan Nynäshamn – Cityterminalen.


Bagage och skrymmande bagage

Ömtåligt bagage ska vara väl emballerat. Eftersom bagageutrymmet i busskupén är mycket begränsat får endast ett (1) mindre handbagage per resenär medtas ombord på bussen. Maxmått för bagage inne i bussen är 40x30x20 cm (gäller endast bussar med bagageutrymme under bussen). Skrymmande bagage såsom surfbrädor, skidutrustning och dylikt medtas i mån av plats.


Cyklar ombord på bussen

Vi kan tyvärr ej ta med cyklar på våra bussar mellan Cityterminalen och Nynäshamn. På övriga linjer kan vi ta med cyklar i mån av plats. Då måste cykeln vara förpackad i ett skyddande emballage.

Priser

Biljett   Pris
Enkel vuxen*   109 kr
(119 kr fr.o.m. 1 feb 2018) 
Enkel vuxen, gotlandspris**   89 kr
Kostnadstillägg på bussen***   30 kr

*Gäller förköp på www.destinationgotland.se, ombord på färjan eller i Flygbussarnas kassa i Cityterminalen
**Gäller folkbokförda gotlänningar som köper sin biljett på www.destinationgotland.se
***Gäller köp ombord på bussen

Obs! Dessa biljetter kan ej köpas på Båtbussarnas webbplats. Se fliken "Köpa biljett" för att hitta försäljningsställen.

Flygbussarnas biljettkassa i Cityterminalen

Biljettkassan är öppen alla dagar 03:15-19:30, förutom lördag lördag (03:15-19:00). Vi accepterar kort och kontanter, dock enbart svensk valuta.


Biljettautomat i Cityterminalen

Automater finns vid gate 2, 3 och 5.


Via Destination Gotland

Boka på www.destinationgotland.se eller ring 0771-22 33 00, (mån-fre 08-19, lör-sön 08-18). I hamnen i Visby och Nynäshamn via Destination Gotlands återförsäljare.


Ombord på båten

Med kort eller kontanter. Utskrift av bokningsbekräftelse eller biljett måste kunna uppvisas vid ombordstigning på bussen.


Ombord på bussen

Köp ombord på bussen är möjligt med kort och i mån av plats. Vid köp ombord på bussen tillkommer en avgift på 30kr.

Nynäshamn

  • Stockholm City
  • Gullmarsplan A
  • Nynäshamn

Biljetter – Resors giltighet och användning


Jag vill resa i motsatt riktning än vad som står på min biljett. Måste jag avboka min biljett och köpa en ny?

Alla våra biljetter är giltiga i valfri riktning på linjen som valts, så det går alldeles utmärkt för dig att använda biljetten du redan har.

För linjen mellan Cityterminalen och Nynäshamn krävs att biljetten gäller för den aktuella riktningen. Dessa biljetter köps enklast i samband med att du bokar din båtbiljett. I mån av plats kan du köpa biljetten på bussen, men passagerare som köpt biljettten på förhand har förtur på bussen. Detta för att vi ska ha en chans att få fram så många bussar som behövs.


Jag har köpt flera resor samtidigt och har de nu på en och samma E-biljett. Kan jag använda resorna vid olika tillfällen?

Ja, det kan du. Våra E-biljetter kan innehålla flera resor. Informera föraren hur många resor som ska dras från din E-biljett när du reser, sedan finns resterande resor kvar och är giltiga inom giltighetstiden och i valfri riktning på linjen.

Om bara en resa ska dras från din E-biljett, säg det till föraren så att inte fler resor dras av misstag. Du använder alltså samma E-biljett/streckkod så länge det finns resor kvar på den.


Kan min vän resa på min biljett istället för mig?

Ja, alla Båtbussarnas biljetter är opersonliga. Du kan till exempel vidarebefordra SMS-biljetter och E-biljetter. Gäller endast biljetter köpta direkt av Båtbussarna på www.batbussarna.se, i Flygbussarnas biljettkassa på Cityterminalen, i någon av våra automater eller ombord på bussen.



Tidtabell


Varför får jag ingen träff på min tidtabellssökning?

Förmodligen ligger ditt sökdatum långt fram i tiden och vår nuvarande tidtabell går ut innan dess. Vi lägger alltid ut nya tidtabeller minst två veckor innan de gamla går ut. Om du gör din sökning tidigast två veckor innan din avresa kommer du alltid att få träff. Det står även i en blå ruta i sökmotorn hur långt du kan söka för tillfället.


Varför kan jag inte köpa biljetter till och från Nynäshamn på Båtbussarnas webbplats?

För resan till och från Nynäshamn bokar du enklast biljetten till Båtbussarna i samband med att du bokar båtbiljetten. På så sätt kan vi få fram antalet bussar som krävs så att alla som vill kan får följa med.

 

Problem vid biljettköp


Jag har köpt biljett i appen, men inte fått något kvitto?

Titta i din inkorg för skräppost. Ibland hamnar kvittot som skickas ut där. Om det inte ligger där kan du mejla info@flygbussarna.se så skickar vi ut ett nytt kvitto till din mejl.

 

Biljett – Återbetalning


Kan jag få min oanvända biljett återbetald?

Påbörjade biljetter återlöses ej (returbiljett där en resa nyttjats).

Outnyttjade biljetter köpta via webben, appen eller som sms återlöses inom giltighetstiden (3 månader).

Outnyttjade biljetter köpta i kassan, via en automat eller återförsäljare återlöses mot en administrativ avgift på 20% av biljettpriset.

Har biljettens giltighetstid passerat då den inkommer till kundtjänst kan den ej återlösas.

Reklamationsärenden skall vara kundtjänst tillhanda senast 30 dagar efter att resan skett.


Mina sidor


Hur gör jag när jag ska byta mitt kontokort?

Har du ett nytt bankkort så behöver du bara genomföra ett köp med ditt nya kort. Du kommer då att få frågan om du vill spara det nya kortet och då ersätter det nya kortet det gamla kortet automatiskt. Vill du ta bort ett kort helt och hållet kan du gå in på Mina uppgifter på webbplatsen eller på Min profil i appen och välja att ta bort kortet.

 

Resa med barn


Kan jag resa med ett spädbarn?

Barn i alla åldrar är välkomna att resa med Båtbussarna i vuxet sällskap. Vi erbjuder sittkuddar för barn över 3 år. Du är självklart välkommen att ta med ett eget babyskydd för spädbarn, alla våra bussar är utrustade med säkerhetsbälten att spänna fast babyskyddet med. Det går även bra för dig att resa med barnet i knät men då skall endast du vara fastspänd.